Kamis, 19 November 2015

Kelebihan Discectomy Ozone di Mengubati Masalah tulang belakang

Kelebihan Discectomy Ozone di Mengubati Masalah tulang belakang

Terapi ozon ini juga dikenali sebagai Discectomy Ozone atau nucleolysis ozon. Terapi ini digunakan untuk mengubati penyakit karies seperti cakera tergelincir (prolaps cakera), spondylosis, mampatan akar saraf & sakit sendi abih. Semua penyakit ini berkaitan dengan saraf tunjang.

Discectomy Ozone dibangunkan di Itali dan sejak itu ia telah menjadi satu rawatan perubatan yang sangat popular, ia mempunyai kadar kejayaan 80% hingga 90% dan hampir 0% kadar komplikasi berbanding pembedahan perubatan. Oleh itu, ia telah terbukti menjadi satu penemuan perubatan yang sangat selamat dan berkesan.
Ozone menjadi oksida yang kuat, segera larut dalam cecair selular tambahan. Ia kemudian, bertindak balas dengan beberapa molekul yang terdapat di dalam antioksidan, karbohidrat, protein dan asid lemak dan lain-lain di dalam cecair badan kita.

Semasa Discectomy Ozone, ozon disuntik dalam cakera vertebra antara kami. Sebaik sahaja ia disuntik, ozon (O3) bercerai dengan molekul oksigen (O2) dan selepas beberapa lama ia menyebabkan pengecutan dan mumia cakera, yang menyediakan bantuan kepada akar saraf yang dimampatkan; ini memberikan kelegaan kesakitan. Pada masa yang sama, Ozone juga mengenakan tindakan anti-radang dalam badan kita; kerana yang edema, kesesakan vena dikurangkan dan bekalan darah mendapat lebih baik.

Biasanya suntikan intradiscal ozon tidak berulang. Untuk sendi facet atau akar saraf biasanya 4-6 suntikan yang dikehendaki diberikan sekali setiap minggu. Tetapi suntikan ini disuntik ke dalam ruang para-vertebra.

Melegakan kesakitan dari Discectomy Ozon adalah baik dalam jangka masa panjang dan kesannya biasanya berlangsung selama lebih daripada satu tahun atau lebih. Terdapat banyak kelebihan Discectomy Ozone dijelaskan di bawah -

1> Ia biasanya prosedur jagaan harian.

2> Oleh kerana ia hanya melibatkan menyuntik dengan suntikan seperti prosedur suntikan biasa, tidak ada keperluan untuk mana-mana anestetik am.

3> Sekali lagi, kerana hanya satu prosedur suntikan mudah, anda tidak perlu untuk mendapatkan diri anda diterima masuk ke rumah hospital / kejururawatan.

4> Bahagian yang terbaik mengenai kaedah ini adalah kesederhanaan kerana ini ia boleh dilakukan pada pesakit yang agak tidak sesuai dan juga pada orang tua mereka.

5> Ia yang satu prosedur yang sangat mudah dan juga prosedur dicuba dan diuji oleh itu, komplikasi hampir sifar. Juga, dalam jangka masa panjang tidak ada keperluan untuk pembedahan perubatan dan lebih-lebih lagi melakukan prosedur lagi pada masa akan mudah berbanding pembedahan.

Tidak seperti pembedahan, struktur tidak dibedah siasat dan hanya jarum digunakan, tiada peluang untuk pelekatan atau unstability tulang belakang. Oleh itu, risiko yang terlibat dalam Discectomy Ozon adalah sifar.

Ini adalah rawatan boleh dianggap sebagai penawar semula jadi untuk menyembuhkan cakera serviks herniated.

Ia juga semakin popular di India bukan sahaja kerana kurang tinggal di hospital, tidak ada rasa tidak selesa dan morbiditi dan sangat sedikit kesan sampingan selepas pembedahan tetapi juga disebabkan oleh keberkesanan kos.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar