Kamis, 19 November 2015

Adakah terdapat Link Antara Pening dan Resdung?

Adakah terdapat Link Antara Pening dan Resdung?

Jika anda pernah membaca label amaran ubat, anda mungkin perasan bahawa sampingan yang berpotensi memberi kesan secara meluas yang tidak berkaitan, rawak dan hanya kosong pelik.

Anda boleh mendapatkan apa-apa bilangan sebelah memberi kesan yang terdiri daripada ruam ke perut sakit kepada keguguran rambut yang kerap membuang air kecil. Aneh, bukan?

Mungkin anda juga sedar bahawa apabila dua orang mengalami kebimbangan, tanda-tanda yang juga berbeza-beza. Sesetengah mendapatkan perut saraf dan lain-lain mendapatkan tangan berpeluh.

Pokoknya adalah bahawa penyakit boleh menyebabkan reaksi yang sangat berbeza pada orang yang berbeza. Tiada dua orang mengalami persis sama.

Sinusitis adalah hanya satu lagi isu kesihatan yang mempunyai pelbagai gejala, dan tidak semua daripada mereka yang biasa dialami oleh semua orang. Pening dan sinusitis adalah satu gejala yang aneh itu sering TIDAK dikenali sebagai mempunyai apa-apa kaitan antara satu sama lain.

Rasa pening boleh menjadi sensasi membimbangkan. Tiada siapa yang suka untuk merasa tak mantap di atas kaki atau pening mereka, dan ia juga boleh menjadi berbahaya jika ia sepatutnya berlaku semasa memandu.

Apa yang menyebabkan pening?

Otak menerima jumlah menakjubkan maklumat daripada semua lima deria anda. Telinga anda menghantar maklumat ke otak tentang arah, seperti sisi ke sisi pergerakan dan pergerakan ke hadapan. Mata anda juga menghantar maklumat mengenai lokasi badan, seperti sama ada anda berada di sebelah kanan, atau terbalik. Kulit anda, sebagai organ terbesar deria, juga menghantar data.

Pening berlaku apabila anda otak datang kepada dua kesimpulan yang berbeza dengan maklumat ini. Ia menyebabkan kekeliruan, menyebabkan pening.

Apabila seseorang individu mengalami resdung, kekurangan saliran sinus boleh berkumpul di dalam telinga juga. Ini boleh menyebabkan telinga dalam mentafsir gerakan (atau tiada gerakan) manakala selebihnya badan anda menghantar (tepat) maklumat yang berbeza. Laporan yang bercanggah menyebabkan pening, Ia juga menjelaskan manakala tidak semua orang mendapat gejala ini, kerana ia adalah jelas hanya salah tafsir maklumat.

Bagaimana ini boleh dirawat?

Sudah tentu, cara mereka terbaik untuk merawat pening yang berkaitan dengan resdung adalah untuk menghilangkan resdung itu! Doktor boleh menetapkan ubat-ubatan yang boleh menjernihkan masalah itu, dan terdapat juga banyak ubat resdung semulajadi yang amat berkesan untuk menghapuskan keadaan ini.

Jika anda curiga bahawa rasa pening anda mungkin disambungkan kepada sinus masalah eloklah anda untuk bertindak pantas untuk mendapatkan anda resdung terkawal, sekali gus menghapuskan kedua-dua dalam satu kali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar