Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Kitchen - Sage

Pemulihan Kitchen - Sage

Sage (Salvia Officinalis) merupakan herba yang mempunyai banyak kegunaan. Nama generiknya Salvia berasal dari perkataan Latin yang bermaksud "untuk menyembuhkan". Berabad-abad lamanya orang berfikir bahawa ia akan menyembuhkan apa sahaja, termasuk kematian. Saya tidak fikir bahawa ia adalah yang baik, tetapi ia adalah herba yang sangat berguna.

Sage melambatkan rembesan cecair, yang adalah mengapa ia adalah antiperspirant yang sangat baik. Apabila dimakan ia berfungsi selepas kira-kira 2 jam, tetapi anda boleh membuat deodoran anda sendiri dengan menggunakan 2 sudu minyak sayur-sayuran dengan 2 titis bijaksana minyak pati dan sapukan ke ketiak anda. Jerman mempunyai deodoran dibuat secara komersial iaitu Sage berasaskan (Salysat).

Kesan pengeringan bijaksana adalah baik untuk membantu ibu-ibu menyusu mengeringkan susu mereka. Tetapi harus dielakkan oleh wanita hamil dan ibu-ibu menyusukan secara aktif.

Sifat antiseptik membuat Sage adalah berkumur sangat berguna. Digabungkan dengan lemon dan madu ia sesuai untuk sakit tekak. Ia juga merupakan berkumur baik untuk mulut berbau dan kebusukan kudis.

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa Sage boleh meningkatkan keupayaan badan untuk membuat insulin dan menjadi sangat berguna untuk pesakit kencing manis Jenis II (tidak bergantung kepada insulin).

A memampatkan dilakukan dengan Sage akan membantu dalam penyembuhan luka.

Kualiti pengeringan juga baik untuk wanita menopaus mempunyai hot flashes.

Untuk menggunakan teh 2 sudu teh 1 cawan air dan curam yang dilindungi selama 10 minit mendidih. Untuk menggunakan teh sebagai minuman keras, biarkan sejuk.

Seperti Rosemary, ia adalah pengawet makanan yang baik. Rasa adalah campuran yang sangat baik dalam daging juga.

Sage juga membantu dalam pencernaan daging berlemak, merendahkan tahap kolesterol dan merupakan tonik untuk hati.

Sage adalah saka dan herba sangat mudah untuk berkembang di bawah sinar matahari penuh dan dalam hampir mana-mana tanah. Bergantung kepada pelbagai ia mempunyai bunga musim panas mekar merah jambu, putih, biru atau ungu. Ia tumbuh kira-kira 3 kaki tinggi dan latar belakang yang baik untuk taman anda. Harvest sebelum berbunga pada Mei atau Jun dengan mengurangkan loji kembali kepada kira-kira 4 inci di atas tanah. Gunakan hanya daun.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar